Les bonnes femmes (Claude Chabrol, 1960)

Les bonnes femmes (Claude Chabrol, 1960)

Un film care explorează relațiile interumane, în special cele dintre bărbați și femei și care oferă prilejul perfect pentru spectator de a plonja într-un studiu profund al caracterului uman.

Pépé le Moko (Julien Duvivier, 1937)

Pépé le Moko (Julien Duvivier, 1937)

Un film cu o distincție unică ce rezidă în expunerea vizuală autentică a unei povești de viață brută, filmată într-un mediu cu identitate culturală aparte.

Rives (Armel Hostiou, 2011)

Rives (Armel Hostiou, 2011)

O excelentă dramă despre însingurare şi inadaptare socială, văzută prin prisma a trei destine care nu se întrepătrund, dar au un numitor comun.

Adieu les cons (Albert Dupontel, 2020)

Adieu les cons (Albert Dupontel, 2020)

Într-un melanj bizar de comedie şi dramă, savuros în ansamblu, cu personaje pitoreşti, Dupontel are o singură ţintă: societatea, pe care o parodiază neîncetat.

La femme de nulle part (Louis Delluc, 1922)

La femme de nulle part (Louis Delluc, 1922)

Peliculă tipică epocii filmului mut, realizarea lui Louis Delluc are un farmec aparte – este o frumoasă poveste despre dragoste, trădare şi suferinţă, cu planuri care se întrepătrund.

Ma nuit chez Maud (Éric Rohmer, 1969)

Ma nuit chez Maud (Éric Rohmer, 1969)

În egală măsură dramă, film de dragoste şi peliculă cu conotaţii filosofice, creaţia lui Éric Rohmer este una în care destinele personajelor se întrepătrund.

Les trois couronnes du matelot (Raoul Ruiz, 1983)

Les trois couronnes du matelot (Raoul Ruiz, 1983)

Love story modern, care prezintă viaţa cu părţile ei comice şi tragice, dar sub ameninţarea unui sfârşit dictat de o boală necruţătoare, Babyteeth este unul dintre filmele de văzut ale ultimilor ani.

Éperdument (Pierre Godeau, 2016)

Éperdument (Pierre Godeau, 2016)

Dramă romantică cu accente erotice, inspirată de un caz real, Down by Love redă povestea unui bărbat şi a unei femei de vârste şi categorii sociale diferite care încearcă să evadeze din medii cărora simţeau că nu le aparţin.

Assassin(s) (Mathieu Kassovitz, 1997)

Assassin(s) (Mathieu Kassovitz, 1997)

Un film şocant prin construcţie şi imagini, plin de violenţă fizică şi degradare morală, care aruncă o privire lucidă asupra monştrilor pe care îi creează, indirect, societatea.

Mélo (Alain Resnais, 1986)

Mélo (Alain Resnais, 1986)

O dramă excelent pusă în scenă, ce ne relevă un Resnais atent la detalii, dar mai ales la lucruri subînţelese, Mélo este un film elevat, romantic, aparte, care beneficiază de interpretări actoriceşti pe măsură.