• Ovidiu Pop

Escape Room (Adam Robitel, 2019)

Într-un astfel de joc, există mereu un Game Master care vede tot, aude tot și poate face cam orice cu viețile concurenților.


Pentru publicul amator de thriller - sci-fi în stilul lui Cube (1997) sau pentru fanii seriei Saw (2004), Escape Room este un film care exploateaza subiectul extrem de popularului joc omonim. De această dată, concurenții sunt închiși într-un escape room care îi ucide la propriu dacă aceștia nu descifrează calea de evadare. Filmul este regizat de Adam Robitel, cel care a realizat Insidious: The Last Key (2018), așadar un regizor familiarizat deja cu genul mystery și sci-fi.

Cele 6 personaje centrale sunt concurenții. Ei par aleși aleator, doar că toți au primit aceeași invitație misterioasă de a încerca noul joc escape room, promovat ca fiind cel mai spectaculos creat vreodată. Câștigătorul va primi un premiu substanțial, de 10.000 de dolari. Concurenții urmează să fie încuiați într-o cameră din care pot evada doar dacă rezolvă o serie de ghicitori și puzzle-uri pornind de la indiciile aflate în jur, indicii pentru care inteligența nu este suficientă, este necesară perspicacitate în doze mari, spirit de orientare, cunoștințe ezoterice, dar și îndemânare ori rezistență fizică extremă.

Au oare concurenții vreun lucru în comun? Și care poate fi acela, atât timp cât ei par a fi extrem de diferiți? Zoey (Taylor Russell) este o tânără studentă extrem de inteligentă, pentru care matematica și perspicacitatea sunt armele cu care încearcă să rămână în viață. Ben (Logan Miller) pare un tânăr ratat, Mike (Tyler Labine) conduce camioane și este foarte vorbăreț, Jason (Jay Ellis) face bani mulți ca broker de succes, Amanda (Deborah Ann Woll) este un foarte traumatizat veteran de război, în vreme ce Danny (Nik Dodani) are experiență multă în genul acesta de joc.


Două elemente sunt de apreciat în structura acestui film:

Pe de o parte, scenariul scris de Maria Melnik și Bragi Schut dezvoltă suficient poveștile personale ale celor 6 personaje principale astfel încât să dea un sens prezenței lor în escape room. În lipsa acestor nuanțări, spectatorul ar fi contemplat exclusiv niște victime sigure aliniate pe banda de producție a unui abator, pregătite de a intra în dinții malaxorului. În ciuda artificiilor scenariului, personajelor le lipsește substanța, niciunul nefiind indispensabil. Oricum, punctul culminant nu comportă atât de multă tensiune și mister pe cât a fost prevăzut ori dorit de scenariști.

Pe de altă parte, se disting eforturile realizatorilor de a crea decorurile excelente ale camerelor propriu-zise ale jocului: o sală de așteptare care se transformă brusc într-un cuptor uriaș ori un peisaj montan cu zăpada și frig extrem: decorurile sunt variate, imaginative și extrem de incitante.

Conceput exclusiv ca un thriller, filmul nu se apropie de genul horror, lipsind secvențele sângeroase extrem de grafice specifice. Escape Room este un film simplist, nerealist, deloc inovativ, dar care are cadența corectă, menține ritmul și, implicit, interesul spectatorul în așa fel încât acesta să simtă că a pierdut vremea cu folos într-o vineri seară.


Așa cum era de așteptat într-un astfel de film, există un Game Master care vede tot, aude tot și poate face cam orice cu viețile concurenților. Personal, regret că numele lui nu este Jigsaw.

Regie:

Adam Robitel

Scenariu:

Bragi F. Schut, Maria Melnik

Actori:

Taylor Russell, Logan Miller, Jay Ellis

Citește mai mult:

Le Cercle Rouge (Jean-Pierre Melville, 1970)
Les misérables (Ladj Ly, 2019)
Lost Highway (David Lynch, 1997)
Dead Ringers (David Cronenberg, 1988)
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter

România © 2020 blogdefilm.ro